Remarketing – czy warto?

Przybyłem, zobaczyłem… nic nie kupiłem – co zrobić, by klienci wracali na Twoją stronę www?

Nie bagatelizujesz sprzedażowej mocy internetu. Od dawna masz firmową witrynę, postawiłeś sklep online i zadbałeś o świetne zdjęcia produktów. Nie zapominasz o aktualnościach, dbając o świeży content. Kusisz promocjami. Inwestujesz nawet w AdWords i posty sponsorowane na Facebooku. Statystyki wskazują, że jest ruch na stronie, ale jakoś nie przekłada się to na sprzedaż… Znajome uczucie? 

Nie od dziś wiadomo, że prawdziwy klient to ten, który do nas wraca. Oczywiście obronić się muszą Twoje produkty. Jednak prawda o sieci jest taka, że wielu z nas porusza się po niej bez konkretnego celu i czasem przypadkiem, nie planując jeszcze konkretnego zakupu, trafia na jakąś witrynę. Może właśnie Twoją. Może nawet z powodu konkretnego produktu, który przyciągnął, zainteresował, ale… niekoniecznie „wskoczył” do koszyka podczas pierwszej wizyty w Twoim e-sklepie. Czy wiesz, że według statystyk dzieje się tak w przypadku ponad 90% pierwszych odwiedzin?

Nie zawsze tym potencjalnym klientem będzie ktoś, kto jeszcze nie szuka. Czasem decyzja zakupowa przeciąga się, bo na przykład odbiorca nie ma jeszcze żadnych doświadczeń z Twoim sklepem (brak zaufania), nie jest pewien, zastanawia się, chce jeszcze sprawdzić, co na to konkurencja…

Co zrobić, aby miał okazję – we właściwym momencie – przypomnieć sobie o tym, co go zainteresowało? Postawić na remarketing. Jak to działa?

Klient, który raz do Ciebie trafił, dzięki „ciasteczkom”, zostaje wychwycony przez system i  dopisany do Twojej listy marketingowej. Od tej pory  – czy tego chce, czy nie – będzie otrzymywał od Ciebie reklamy graficzne. Kolokwialnie rzecz ujmując – staje się Twoim celem. Brzmi intrygująco? To nie wszystko.

Narzędzia remarketingowe są coraz sprytniejsze i nie tylko pozwalają na wysyłanie reklam do potencjalnego klienta, ale też ich swoistą personalizację pod jego preferencje! Śledząc zachowanie internauty podczas wizyty w Twoim e-sklepie gromadzą informacje na jego temat, co pozwala wywnioskować chociażby jakie produkty go zainteresowały. Taka charakterystyka odwiedzających pozwala przygotować reklamy sprofilowane pod konkretnych odbiorców. Umożliwia więc Tobie przypomnienie o sobie i swoim sklepie nie tylko samym logotypem i chwytliwym hasłem reklamowym, ale jakimś konkretem – na przykład nowinkami z działu, który potencjalny klient odwiedzał lub fachowymi poradami dotyczącymi zastosowania produktów, które oglądał. Opcji jest wiele. Kto wie, może akurat planujesz zrobić promocję na artykuły, które były poszukiwane?

Remarketing dostępny jest w większości internetowych systemów reklamowych – począwszy od Google AdWords – po media społecznościowe. Może być bardzo skuteczny, jeżeli tylko odpowiednio wykorzystasz jego możliwości. To nie tylko sposób na wygenerowanie dodatkowego ruchu na witrynie, ale też, co ważniejsze – opcja na zwiększenie sprzedaży.

Zastanawiasz się ile to kosztuje? Oczywiście to zależy od tego, które z narzędzi i na jakiś zasadach użytkowania wybierzesz. Na pewno wiąże się to z opłaceniem przygotowania banerów reklamowych i obsługą kampanii. Wyświetlanie reklamy zwykle nie kosztuje, a opłata pobierana jest dopiero za kliknięcia w nią.

Kusząca opcja? Sposobów, by na nowo obudzić potrzebę kupna na pewno Ci nie zabraknie. Narzędzia do remarketingu zadbają zaś, by Twój przekaz dotarł do odpowiednich internautów.

Jak zachęciłbyś potencjalnych klientów, by ponownie odwiedzili Twój sklep i tym razem „wrzucili” coś do koszyka?

 

 

Udostępnij lub zapisz ten post

Leave a Reply